להתמחויות נוספות מבית R.D.B
לשיחת ייעוץ חייגו: 03-9133341
R.D.B - עורך דין צוואות | לוגו

עורך דין צוואות בתל אביב

צוואה

צוואה זו אחת הדרכים הטובות ביותר לדאוג ליקירכם במקרה של מוות לא צפוי. כך למעשה תוכלו להגדיר מי יהיו היורשים שלכם וכיצד יחולק רכושכם לאחר עזיבתכם את העולם.
כיצד עורכים צוואה? האם מומלץ להיעזר בעורך דין צוואות בתל אביב ומה הדין במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה? המאמר הבא יענה לכם על כל השאלות
עריכת צוואה מאפשרת לאדם לפסוק כיצד יחולק רכושו לאחר מותו בזמן שהוא עדיין בין החיים. אך מה הדין במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה?

כתיבת צוואה

ירושה על פי דין באמצעות עורך דין צוואות בתל אביב

חוק הירושה פסק כי במקרים בהם הנפטר לא הותיר אחריו צוואה תקנית, כל רכושו נכסיו וממונו יועברו ליורשיו על פי דין. לפי החוק היורשים של המנוח מתחלקים לשלוש מדרגות ירושה, כאשר רק מדרגה אחת יכולה לרשת ומי שנכלל באותה מדרגה יזכה לרשת את רכושו של המנוח יחד עם ילדיו ובת זוגו.
מדרגה ראשונה, צאצאים– במידה ולנפטר קיימים צאצאים הם יתחלקו שווה בשווה במחצית מרכושו של הנפטר, את המחצית השנייה יירשו בן או בת זוגו של המנוח. במידה ולא נמצאו יורשים למדרגה הראשונה עוברים למדרגה השנייה.
מדרגה שניה, הורי המוריש וצאצאיהם– במידה והמנוח הותיר אחריו בן או בת זוג והורים ללא צאצאים, במקרה כזה הירושה תתחלק שווה בשווה ביון הורי המנוח לבין בת או בן זוגו.

במקרים בהם אין אף יורש בשתי מדרגות הירושה הראשונות – נעבור למדרגת הירושה השלישית. בקטגוריה זו היורשים הם הורי הוריו של המנוח. במדרגה זו עיזבונו של הנפטר יחולק בין הוריו לבין הורי הוריו של המנוח. באם אחד מההורים אינם בין החיים, חלקם בירושה יעבור לידי צאצאיהם. במידה והמנוח הותיר אחריו ב זוג בחיים הוא יירש שליש מהירושה.

כיצד ניתן לערוך צוואה אצל עורך דין צוואות בתל אביב

חוק הירושה מכיר בארבעה סוגים של עריכת צוואות בצורה תקנית: צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. צוואה בחיים בפני עדים זוהי הצוואה השכיחה ביותר, ניתן לערוך את הצוואה הזו בכל מקום בארץ, בכתב יד או בצורה ממוחשבת, התנאי היחיד הוא יהיו נוכחים שני עדים במעמד החתימה תוך ציון התאריך והוספת חתימתם. ישנו סוג נוסף של עריכת צוואה והוא צוואה בפני רשות, צוואה בפני נוטריון. בצווה הזו מוסרים את הציווי מול נוטריון המעלה אותם על הכתב, סוג זה של צווה אינו מצריך את חתימת המצווה.

מה ההליך במידה והנפטר לא הותיר אחריו צוואה

במידה והנפטר לא הותיר אחריו צוואה כדין יורשיו יאלצו להוציא צו ירושה. על מנת להוציא בקשה לצו ירושה זהו מסמך משפטי אשר קובע את זהות יורשיו החוקיים של המנוח ואת אופן חלוקת הרכוש ביניהם. את צו הירושה מבקשים מרשם לענייני ירושה.

עורך דין צוואות בתל אביב

מהו צו קיום צוואה

במידה והמנוח מותיר אחריו צוואה, כדי שיורשיו יוכלו לממש אותה עליהם להוציא צו קיום צוואה, זהו מסמך משפטי המעניק לצוואה תוקף חוקי. בקשה לצו קיום צוואה מגישים במשרדי הרשם לענייני ירושה על ידי יורשיו של המנוח.

האם ניתן להתנגד לקיום צוות המנוח

כל אדם באשר הוא אשר בעל עניין כלשהו בצוואה רשאי להגיש התנגדות לצו קיום הצוואה בצרוף הסבר מנומק בדבר התנגדותו ובצרוף הוכחות המצדיקות את טיעונו. ניתן להגיש את ההתנגדות כל זמן שלא הוגשה התנגדות אחרת. את ההתנגדות לצו קיום צוואה מגישים במשרדי הרשם לענייני ירושה.

R.D.B משרד עורכי דין ונוטריון דומב-בקבני. דואגים לכם היום, למחר!

משרדינו בעל ניסיון רב בכל הנושאים הקשורים בדיני משפחה, עורך דין צוואות עריכת צוואות ועוד. נשמח לסייע גם לכם בעריכת צוואה תקנית וברורה ואף במימוש צוואות קיימות. אני מעניקים ליווי אישי לאורך כל הדרך עד להגשת מטרה כי ההצלחה שלכם זה המימוש שלנו

"האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי כל תיק הינו ייחודי ומשכך יש לבחון אסטרטגיה משפטית בכל תיק לגופו"

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעניינים בפגישת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים כעת
מדריכים ומאמרים חדשים אצלי באתר
ייפוי כוח רפואי 

כל אדם מחזיק במערכת חוקים ודעות, אשר גדלה ומתפתחת אתו לאורך חייו ואינדיווידואלית לו. סביר להניח שכל אדם ירצה שיכבדו את העקרונות שלו, בייחוד כשמדובר

קראו עוד
ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני הינה פעולה משפטית המעניקה לאדם שני הרשאה לבצע פעולות משפטיות או אחרות, עבור האדם הראשון אל מול גורם שלישי. ייפוי כוח נוטריוני

קראו עוד
חלוקת ירושה

לאחר לכתו של אדם מן העולם, כל עיזבונו, רכושו נכסיו זכויותיו וחובותיו של הנפטר, יעברו בירושה לבעלותם של יורשיו החוקיים. חלוקת הירושה נעשית על פי

קראו עוד
ייפוי כוח לאדם פרטי

המונח ייפוי כוח לאדם פרטי נועד בכדי לאפשר לכל אדם לשלוח אדם אחר לבצע פעולות שונות אל מול צד שלישי. כך לדוגמה, אם אדם נמצא

קראו עוד
עיזבון

מגיל צעיר ועד זקנה אנחנו חוסכים כסף, צוברים רכוש ונכסים. עם הזמן והחוויות שחולפות אנחנו מפתחים רגשות ונקשרים באופן סנטימנטלי למפעל החיים הזה שלמעשה מגדיר

קראו עוד
Call Now Button
שינוי גודל גופנים
מעבר לוווטסאפ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד, שמי עו"ד ריקי בקבני, ואני כאן כדי לתת לך ייעוץ והכוונה.
במה אוכל לסייע?