להתמחויות נוספות מבית R.D.B
לשיחת ייעוץ חייגו: 03-9133341
R.D.B - עורך דין צוואות | לוגו

הוצאת צו ירושה

הוצאת צו ירושה

לאחר פטירתו של אדם יש לבצע בדיקה האם הוא הותיר אחריו צוואה שתורה כיצד לנהוג ברכוש ובממון שהותיר אחריו, במידה וקיימת צוואה תקני יש מגישים בקשה לקיום הצוואה. אך מה הדין במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה?
במקרים מהסוג הזה עיזבונו של המנוח יחולק על פי חוק הירושה, על מנת להסדיר את העזבון יש להגיש בקשה לצו ירושה במשרדי הרשם לענייני ירושה במחוז מגוריו של הנפטר.
כיצד מבצעים הוצאת צו ירושה, האם כדאי לעשות זאת לבד או שמומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושות? המאמר הבא יספק לכם את כל התשובות

הוצאת צו ירושה

צוואות וירושות

צוואה היא מסמך משפטי לכל דבר ועניין, באמצעותה כל אדם בגיר (מעל גיל 18) רשאי לפסוק מה יעשה ברכושו לאחר מותו. אך לעיתים החיים מזמנים לנו סיטואציות שלא ניתן לצפות מראש ולמרבה הצער אנו עשויים להיפרד מקרוב משפחה באופן מפתיע, ללא הכנה מוקדמת. מבלי שנערכה צוואה שתשקף את רצון המנוח.
בהיעדר צוואה, חוק הירושה מגדיר את זהות היורשים על פי מדרגות קרבה ואת אופן חלוקת הרכוש ביניהם. על מנת לממש את עיזבונו של המנוח יש להוציא צו ירושה, זהו מסמך בעל תוקף משטי לכל דבר ועניין ובלעדיו יורשיו של המנוח לא יוכלו לדרוש את חלקם בירושה.

הוצאת צו ירושה – מי רשאי להגיש את הבקשה וכיצד עושים זאת

כאשר מוציאים צו ירושה חוק הירושה מגדיר את זהות היורשי על פי דין, כאשר בעדיפות עליונה נמצאים בן הזוג וילדיו של הנפטר. במידה והמנוח לא הותיר בן זוג וילדים חלוקת העיזבון תתבצע לפי מדרגות קרבה נוספות כמו הוריו ואחיו של המנוח.
הוצאת צו יורשה צריכה להתבצע על ידי אחד מיורשיו של המנוח או על ידי כל אדם שמוצא עניין אישי בעיזבון. עם השלמת הליך הוצאת צו ירושה יתגלו יורשיו החוקיים של המנוח וחלקם בעיזבון.

הוצאת צו ירושה באופן מקוון

יש למלא טופס מקוון עם פרטיו המלאים של המנוח בצרוף פרטיהם של מבקשי הבקשה ושאר היורשים.
כאשר מלאים את הטופס המקוון יש לסרוק את המסמכים הבאים: תעודת הטירה של המנוח, במידה ואחד מהיורשים נפטר טרם הוצאת צו הירושה יש לצרף גם את תעודת הפטירה שלו.
במידה ולמוריש היה רכב בבעלותו יש לצרף תצלום של רישיון הרכב.
במקרים בהם אחד מהיורשים מעוניין להסתלק מהירושה ולוותר על חלקו בעיזבון על מגיש הבקה לצרף הצהרת הסתלקות מהירושה, יש לחתום על ההצהרה בנוכחות עורך דין.

על מבקש הבקשה לצרף לטופס הצהרה בדבר יידוע שאר היורשים על הגשת הבקשה להוצאת צו ירושה.
בתום מילוי כל הפרטים וצרוף המסמכים הנדרשים לבקשה יש לשמור ולהדפיס את הבקשה בכמה עותקים ולחתום עליה בנוכחות עורך דין שיאמת את זהותו של החותם ולצרף את המסמך לטופס הבקשה.
בתום ההליכים הנ"ל השלב האחרון הוא לשלם את אגרת הבקשה להוצאת צו ירושה, כמו כן יש לשלם אגרה עבור פרסום הבקשה בעיתונות היומית.

הוצאת צו ירושה באופן ידני

הליך הוצאת צו ירושה באופן ידני כמעט אותו הדבר כמו בדרך המקוונת, על מבקש הבקשה להוסיף את המסמכים הבאים:
על מבקש הבקשה למלא את הטופס בכתב ידו של המבקשה בצרוף מסמכים מקוריים או נאמנים למקור.
יש להגיש את הבקשה ב 4 עותקים, מקור אחד ושלושה עותקים.
כאשר מגישים את הבקשה באופן ידני יש לעשות זאת במשרדי הרשם לענייני ירושה במחוז מגוריו של המנוח.
יש לצרף את קבלות/אישור תשלום האגרות, אגרת הבקשה לצו ירושה ואגרת פרסום הבקשה בעיתון היומי.

הגשתם בקשה להוצאת צו ירושה – מה שלב הבא

לאחר הגשת הבקשה לצו הירושה, מזכירות הרשם לענייני ירושה תבדוק את הבקשה במשך מספר ימים ולאחר מכן תפרסם את הבקשה בעיתונות היומית. פרסום הבקשה נעשה בכדי לאפשר לכל אדם בעל עניין מהותי להגיש התנגדות לצו הירושה. את ההתנגדות מגישים לבית המשפט בצרוף מסמכים המאמתים את טיעוניו של המתנגד, כל זאת בטווח זמן של עד 14 ימים מיום פרסום המודעה בעיתון היומי, אלא אם הרשם לענייני ירושה פסק אחרת.
במידה והכל עבר על מי מנוחות ולא הוגשה התנגדות לצו הירושה, מצד בעלי עניין או מצד האפוטרופוס הכללי, הרשם לענייני ירושה יפיק את צו הירושה והוא יקבל תוקף של פסק דין.

כמה זמן לוקח להוציא צו ירושה

קבלת צו הירושה תלויה במשתנים רבים כגון, עומסים שונים במרדי הרשם לענייני ירושה, שגיאות בהגשת המסמכים או אם הוגשה התנגדות לצו הירושה. לכן לא ניתן לדעת מראש את הזמן המדויק, הזמן הממוצע של קבלת צו הירושה נע בין חודש לחצי שנה.

האם מומלץ להוציא צו ירושה באופן עצמאי

בימינו כל אדם יכול להגיש בקשה לצו ירושה לגמרי לבן, ניתן לעשות זאת באופן ידני או מקוון. כיום גופים ממשלתיים שונים מנגישים את המידע בצורה סימפטית ומובנת, כך שכל אחד יוכל לעשות זאת ללא תלות בשירותיו של עורך דין צוואות.
הוצאת צו ירושה אמנם מונגשת לכל אדם, אך אין להקל בכך ראש. יש לעקוב בתשומת לב רבה אחר לשון החוק, התנאים השונים לקבלת צו הירושה, לגלות סבלנות רבה בהתנהלות הבירוקרטית מול הגופים הממשלתיים. הקפידו על מילוי המסמכים כהלכה, טעות בהגשת המסמכים עלולה לגרום לעיכוב של חודשים בקבלת צו הירושה.

במידה ואינכם בטוחים כיצד יש לנהל את הגשת הבקשה או אם אתם מעוניינים לקצר את ההליכים מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני ירושות הבקיא בלשון החוק, מתמחה בהוצאת צווי ירושה ובעל היכרות מעמיקה עם הגופים הממשלתיים השונים. אם אתם עומדים לפני הוצאת צו ירושה ואינכם רוצים לצעוד את הדרך הזו לבד, אנחנו כאן בשבילכם

R.D.B משרד עורכי דין דומב-בקבני, נוטריון וגישור

משרדינו מתמחה בליווי אישי והוצאת צווי ירושה במהירות האפשרית, נשמח לסייע לכם לצלוח את ההליך הזה במהירות האפשרית וללא מאבק.
אנו מעניקים ייעוץ וייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר תוך שמירה על שקיפות לאורך הדרך. כי ההצלחה שלכם זה המוניטין שלנו
השאירו מספר טלפון ליצירת קשר ונחזור אליכם בהקדם

"האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי כל תיק הינו ייחודי ומשכך יש לבחון אסטרטגיה משפטית בכל תיק לגופו"

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעניינים בפגישת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים כעת
מאמרים נוספים בנושא
מדריכים ומאמרים חדשים אצלי באתר
ייפוי כוח רפואי 

כל אדם מחזיק במערכת חוקים ודעות, אשר גדלה ומתפתחת אתו לאורך חייו ואינדיווידואלית לו. סביר להניח שכל אדם ירצה שיכבדו את העקרונות שלו, בייחוד כשמדובר

קראו עוד
ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני הינה פעולה משפטית המעניקה לאדם שני הרשאה לבצע פעולות משפטיות או אחרות, עבור האדם הראשון אל מול גורם שלישי. ייפוי כוח נוטריוני

קראו עוד
חלוקת ירושה

לאחר לכתו של אדם מן העולם, כל עיזבונו, רכושו נכסיו זכויותיו וחובותיו של הנפטר, יעברו בירושה לבעלותם של יורשיו החוקיים. חלוקת הירושה נעשית על פי

קראו עוד
ייפוי כוח לאדם פרטי

המונח ייפוי כוח לאדם פרטי נועד בכדי לאפשר לכל אדם לשלוח אדם אחר לבצע פעולות שונות אל מול צד שלישי. כך לדוגמה, אם אדם נמצא

קראו עוד
עיזבון

מגיל צעיר ועד זקנה אנחנו חוסכים כסף, צוברים רכוש ונכסים. עם הזמן והחוויות שחולפות אנחנו מפתחים רגשות ונקשרים באופן סנטימנטלי למפעל החיים הזה שלמעשה מגדיר

קראו עוד
Call Now Button
שינוי גודל גופנים
מעבר לוווטסאפ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד, שמי עו"ד ריקי בקבני, ואני כאן כדי לתת לך ייעוץ והכוונה.
במה אוכל לסייע?