להתמחויות נוספות מבית R.D.B
לשיחת ייעוץ חייגו: 03-9133341
R.D.B - עורך דין צוואות | לוגו

עורך דין עיזבון

עורך דין עיזבון

המונח עיזבון מתייחס לכל הרכוש, הנכסים והממון שהאדם הותיר אחיו אחר מותו ובכללם גם חובות וזכויות. לאחר פטירתו מן העולם עולה הצורך להגדיר את יורשיו של המנוח ואופן חלוקת העיזבון ביניהם, ניתן לעשות זאת מכוח הצוואה או מכוח חוק הירושה.
כאשר מדובר בירושה גדולה הכוללת נכסים רבים והתחייבויות שונות, במידה ובית המפשט מוצא לנכון הוא ימנה עורך דין עיזבון, זאת על מנת לשמור על האינטרסים של היורשים ו/או הנושים המעוניינים בירושה. בכדי למנות מנהל עיזבון יש להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה.

האם ניתן לבחור את זהות מנהל העיזבון? כיצד מומלץ לנהל את הליך מינוי עורך דין עיזבון? המאמר הבא יענה לכם על כל השאלות

מנהל עיזבון הוא אדם/ארגון/תאגיד הממונים על ידי המצווה או בית המשפט לניהול עיזבונו של המנוח, לארגן את עיזבונו בצורה מסודרת, להסדיר את חובותיו ולחלק את יתרת הירושה בין יורשיו של המוריש.
במידה והמצווה פסק בצוואתו מי יהיה מנהל עיזבונו בית המשפט ימנה את המועמד הנבחר אלא אם כן המועמד יביע התנגדות למינוי או אם בית המשפט יקבל את הרושם כי הוא אינו מתאים לתפקיד.

עורך דין עיזבון

מנהל עיזבון קבוע או זמני – עורך דין עיזבון

תחום סמכותו של מנהל עיזבון הוא לרכז ולשמור על העיזבון של המנוח עד להוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה. תפקידו של מנהל עיזבון זמני הוא לשמור על רכושו ונכסיו של המנוח על להוצאת צו ירושה, היקף סמכויותיו מוגבל יותר ממנהל עיזבון קבוע.
נהוג למנות מנהל עיזבון זמני מייד לאחר מותו של המוריש ובמקרים דחופים בהם יש צורך לנהל או לחלק את הנכסים שבעיזבון. לדוגמה, במידה ועולה הצורך לגבות כסף, לשפץ או לתקן את נכסיו של המוריש. במרבית המקרים מינויו של מנהל עיזבון זמני יהיה זמן קצר יחסית (עד כחצי שנה) ויימשך עד לקבלת צו ירושה או צו קיום צוואה. ניתן להאריך את תקופת המינוי ואף להפוך אותה לקבועה על ידי הגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון.
מינוי מנהל עיזבון קבוע יתבצע לתקופה בת שנתיים, במידת הצורך בית המשפט רשאי להאריך תקופת הניהול.

מנהל עיזבון – כניסתו לתפקיד

כאשר מנהל העיזבון נכנס לתפקידו עליו לנסות להתבונן מבעד לעיניו של המוריש, לכן בתחום היקף סמכויותיו של מנהל העיזבון הוא רשאי לדרוש שהנכסים הנכללים בעיזבון יעברו לחזקתו לצורך ניהול טוב יותר, כמו כן הוא רשאי לגבות חובות בשמו של המוריש. מלבד זאת מנהל העיזבון אחראי לדאוג לתקינות נכסיו של המנוח ומתוך כך הוא מורשה בדרישות תשלום עבור נכסיו של המנוח ובמידת הצורך הוא מורשה אף לתבוע את פינוי הנכסים שברשות המנוח וזה כולל נקיטת הליכים משפטיים והליכי פשיטת רגל אל מול בעלי חוב של המוריש.

כיצד מגישים בקשה למינוי מנהל עיזבון

מינוי מנהל עיזבון מתבצע על ידי בית המשפט, הוא עשוי להסמיך אדם לניהול העיזבון גם ללא אישורם של המעורבים בדבר. זאת לפי סעיף 78 לחוק הירושה.
במקרים בהם כל הצדדים מסכימים למינוי מנהל העיזבון אזי מגישים בקשה לרשם לענייני ירושה על מהם תפקידיו של מנהל עיזבון קבוע?
על מנהל העיזבון לרכז את נכסיו של המוריש, לנהל את הנכסים והרכוש באופן שישמור על האינטרסים של היורשים והנושים. לכן עליו לדאוג לפרוע את החובות המוטלות על העיזבון ולדאוג להסדיר ולחלק את יתר הירושה בין היורשים, בין אם מכוח חוק הירושה ובין אם מכוחה של צו קיום הצוואה.

מי יכול להתמנות כמנהל עיזבון

לפי חוק הירושה כל אדם בעל עניין יכול להגיש בקשה להתמנות לתפקיד מנהל עיזבון. אדם בעל עניין עשוי להיות אחד מיורשיו של המנוח, האפוטרופוס הכללי ואף נושה ש המנוח. ניתן אף למנות מוסד או תאגיד ואם אי אלו מהצדדי אינו מרוצה מהמינוי ניתן לערער על המינוי.

האם ישנו פיקוח על מנהל העיזבון

על מנהל העיזבון להגיש דיווחים שוטפים לאפוטרופוס הכללי בזמנים אשר נקבעו מראש בתקנות מנהלי עיזבונות. מלבד זאת על מנהל העיזבון להציג דו"ח מפורט הכולל את הנכסים אשר נכללים בעיזבון. ולהגיש תכנית חלוקת הנכסים והרכוש.

לסיכום על עורך דין עיזבון

מינוי מנהל עיזבון נדרש במקרים בהם המנוח הותיר אחריו מסת ירושה גדולה הכולל נכסים רכוש וממון ועולה הצורך לרכז ולהסדיר את העיזבון על הצד הטוב ביותר. על מנהל העיזבון לקיים את צוואתו של המנוח על הצד הטוב ביותר ולכן כחלק מתפקידו של מנהל העיזבון הוא נדרש להשכין שלום ולהשקיט סכסוכים ומחלוקות בצורה המיטבית תוך שמירה על האינטרסים של כל הצדדים. כך ניתן לרכז ולנהל נכסים בטרם קיום הצוואה וחלוקת הנכסים בין היורשים והנושים השונים.

R.D.B משרד עורכי דין דומב-בקבני, נוטריון וגישור – עורך דין עיזבון

משרדינו מעניק ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי ואיכותי, אם אתם מחפשים ליווי אישי לאורך הדרך, עורך דין לענייני עיזבון שיעשה לכם סדר אנחנו כאן בשבילכם.

  • ייעוץ וייצוג משפטי
  • ניהול עיזבונות
  • הוצאת צווי ירושות וצוואות
  • ליווי בכתיבת צוואת

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
"האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי כל תיק הינו ייחודי ומשכך יש לבחון אסטרטגיה משפטית בכל תיק לגופו"

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

מעניינים בפגישת ייעוץ ללא עלות? השאירו פרטים כעת
מדריכים ומאמרים חדשים אצלי באתר
ייפוי כוח רפואי 

כל אדם מחזיק במערכת חוקים ודעות, אשר גדלה ומתפתחת אתו לאורך חייו ואינדיווידואלית לו. סביר להניח שכל אדם ירצה שיכבדו את העקרונות שלו, בייחוד כשמדובר

קראו עוד
ייפוי כוח נוטריוני

ייפוי כוח נוטריוני הינה פעולה משפטית המעניקה לאדם שני הרשאה לבצע פעולות משפטיות או אחרות, עבור האדם הראשון אל מול גורם שלישי. ייפוי כוח נוטריוני

קראו עוד
חלוקת ירושה

לאחר לכתו של אדם מן העולם, כל עיזבונו, רכושו נכסיו זכויותיו וחובותיו של הנפטר, יעברו בירושה לבעלותם של יורשיו החוקיים. חלוקת הירושה נעשית על פי

קראו עוד
ייפוי כוח לאדם פרטי

המונח ייפוי כוח לאדם פרטי נועד בכדי לאפשר לכל אדם לשלוח אדם אחר לבצע פעולות שונות אל מול צד שלישי. כך לדוגמה, אם אדם נמצא

קראו עוד
עיזבון

מגיל צעיר ועד זקנה אנחנו חוסכים כסף, צוברים רכוש ונכסים. עם הזמן והחוויות שחולפות אנחנו מפתחים רגשות ונקשרים באופן סנטימנטלי למפעל החיים הזה שלמעשה מגדיר

קראו עוד
Call Now Button
שינוי גודל גופנים
מעבר לוווטסאפ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד, שמי עו"ד ריקי בקבני, ואני כאן כדי לתת לך ייעוץ והכוונה.
במה אוכל לסייע?